samedi 3 décembre 2011

They got the last word

(Traduction française en bas)
Cycling home yesterday, we are nearly there.
There was a featherlike quality to my girls, something... 
was missing: 
their schoolbags !


"Where are your schoolbags???"


Looks. Panicked looks. From the oldest at least. The younger one didn't really seem to care.
"Ow mommy, did we leave them somewhere?"
-I don't know, did you?
-Well, I don't know either."


The cruel mother dropped them at home with instructions to have a snack, watch a video and do NOTHING ELSE OR ELSE, climbed on her bike again and cycled to school. Grumbling.
Grumbling for about 2 minutes until she realised that being on her own on her bicycle at 4 pm is not something she does often and the ride was quite pleasant!
One schoolbag had been left outside the schoolgate where we had stopped for a tiny snack, the other one outside the library where we did a quick stop to return some books.


I guess I better be grateful that I did not have any more children with me last night, as the dropping schoolbags everywhere seemed to be contagious.
Was it an unconscious revenge for the morning cruelty ?




Retour à la maison jeudi soir, nous y sommes presque. Ya un truc bizarre sur le dos des filles.
Je vois leur dos. 
'Euh... où sont vos cartables???
-Ben... chais pas
L'autre ne répond pas, elle s'en fiche on dirait.
-Nan mais je rêve, vous les avez laissés où?
-Ben... chais pas
Je les jette dans l'appartement avec pour mission de ne rien faire que goûter et regarder une vidéo en m'attendant (bel exemple! mais je pouvais difficilement leur dire de faire leurs devoirs... sans leurs affaires) et je repars chercher les cartables voyageurs. J'en retrouve un à l'accueil de l'école, déposé là par quelqu'un qui l'avait trouvé dans la rue, et l'autre plus loin, sur le muret devant la bibliothèque municipal où nous avions fait un arrêt depose-livres.
Heureusement que je n'avais pas plus d'enfants avec moi, je ne sais pas où j'aurais retrouvé les autres cartables. 


J'ai l'impression qu'elles ont eu le dernier mot sur la méchante Cruella qui ne prête pas ses gants.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire